Illés Lajos

Illés Lajos

2021. január 7., csütörtök

Bemutatkozik az "új" Illés együttes - Magyar Ifjúság, 1975

 Bemutatkozik az "új" Illés együttes - Magyar Ifjúság, 1975



Magyar Ifjúság 1975. január 10.
XIX. évf. 2. hét
 
Bemutatkozik
Az új Illés-együttes (Serfőző Anikó, Illés Lajos, Kiss Ernő Pál, Papp Tamás, Jenei Szilveszter, Selmeczi László)
 
 
Alig egy esztendővel ezelőtt ezekről a hasábokról értesült az olvasó arról, hogy az Illés-együttest sem kerülte el a tagcserélődés cseppet sem újszerű jelensége. A névadó és zenekarvezető Illés Lajos szerzeményei azonban változatlanul felcsendülnek a rádióban, Görgey Gábor költővel irt musicalje Egy fiú és a tündér címmel bemutatásra került a Szegedi Nemzeti Színházban s mire ezek a sorok megjelennek, ugyanez a darab túl van a Fővárosi Operettszínházi bemutatón is. Sőt Illés Lajos az együttessel való muzsikálásról sem mondott le, újjá szerveződött együttesét három különböző televíziós műsorban is láthattuk már s megjelent az új együttes első kislemeze is.

 - Nem hiszem, hogy olyasvalakit, aki életét tette fel a muzsikálásra  - mondja Illés Lajos -, a tagcserélődés eseménye megállít a további munkában. Ma már, hála a hazai zeneoktatás magas színvonalának, a bőség zavara okoz gondot. A friss erők a biztosítékai, hogy az együttes környékéről száműzve lesz az enervált, rutinszerű muzsikálás, amely tapasztalatom szerint mindennél jobban eltávolít a közönségtől. Az országjáró turnén lemérhettem, hogy az új program iránt nagy a közönség érdeklődése. A rendszeres fellépéseken túl nem kis munkát jelentett a két színházi bemutatóra való felkészülés. Elkészítettem egy televíziós portréfilm zenéjét is, amely Samu Géza szobrászművészről szól. Részt veszünk a rádió legközelebbi Made In Hungary című műsorában is.
 
 
Röviden mutatkozzanak   be az együttes új tagjai:
Serfőző Anikó, szólóénekes vagyok. 1955-be születtem, négy évig tanultam - zongorázni, a Leöwey Klára Gimnázium zenei tagozatán érettségiztem, Andor Ilona és Pintér Eörsné tanított, jelenleg is folytatom ének tanulmányaimat, de fel vettek az egri tanárképző főiskola történelem-ének szakára is, levelező hallgatónak. Bartók, Bach és a barokk kórusmuzsika, popzenében pedig Aretha Franklin, Suzzy Quatro a kedvencem.
Kiss Ernő Pál vagyok, a második énekes, de ha szükséges, szakszofonon is játszom. Pál létemre megengedhető - bár ez csak véletlen -, hogy kedvenceim is erre a keresztnévre hallgatnak, Paul Rodgers, a Free együttesből és Paul McCantney, az ex-Beatles.
Jenei Szilveszter vagyok, szólógitáros. Zeneóvoda, zenei gimnázium, összesen kilenc év a cselló mellett, két esztendő klasszikus gitározás. Az Építőipari Műszaki Főiskolán emellett üzemmérnöki diplomát szereztem. Sok kedvencem közül talán Mahavishnu John McLaughen indiai származású amerikai zenészt emelném ki, nemcsak sokoldalúsága miatt - játszik gitáron, orgonán, hegedűn, dobon, Fender-zongorán -, hanem vonzódása miatt is amelyet a népzene iránt érez. Ez izgat az Illés-programban is.
Selmeczi László vagyok, basszusgitáros. Én nem tudok ennyi szép iskolát felsorolni, a bőgőt is magamtól vettem a kezembe gyermek-koromban. Paul McCartneyt sokan inkább mint zeneszerző-szővegíró-zenekarszervezőt ismerik el, én basszusgitárosként is sokra tartom. A közérthető muzsika híve vagyok. Slade, Deep Purple, Grand Funk Railiroad… és még sokáig folytathatnám a sort, ha a Beatlesszel kezdtem.
Papp Tamás vagyok, dobos. 1956-ban születtem, három éve tanulok komolyan dobolni, de hét esztendeje már ez a hobbym. Az Emerson Lake and Palmer együttes az ideálom; de a dobos példaképem John Hiseman a Colosseum együttesből a Technikailag tökéle-tes, félelmetes ritmust tart, abszolút pontos, pregnánsan játszik, zenei elgondolásai vannak. Nála nincs eltussolva semmi. Én is ilyen muzsikát szeretnék játszani.
 
 
Végh Miklós
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése